streda 7. decembra 2016

Kurz prvej pomoci - Piešťany

V sobotu 19.11. sa naše radkyne - Saba, Viki a Katka zúčastnili na osemhodinovom kurze prvej pomoci, aby sa mohli o nás postarať, keď sa náhodou stane nejaká nešťastná situácia. A ako sa im na kurze páčilo?




Viki: Tento 8-hodinový kurz prvej pomoci mi dal toho do života celkom veľa. Nejde síce o to, že koľko informácií z nejakého kurzu načerpám, ale ide o to, či sú to praktické informácie, ktoré v živote využijem. Bola by som naozaj veľmi rada, keby som nič z toho čo som sa tam naučila, nemusela použiť v reálnom živote, ale človek nikdy nevie, čo sa môže stať a prvú pomoc by mal podľa mňa ovládať každý. 
So samotným kurzom som spokojná, nebol to len taký kurz, kde vám povedia: "Keď sa stane toto, musíte urobiť toto, aby ste predišli tomuto.." Chcem tým povedať, že to nebol taký kurz, že by mám iba naliali do hlavy nejakým čarovným lievikom všetko to, čo máte vedieť, ale mohli sme si tam hneď vyskúšať napríklad resuscitáciu, samozrejme na figuríne. Prednášajúci boli veľmi príjemní, boli ochotní zodpovedať vaše otázky a komunikovali s nami. Celkovo, vládla tam priateľská atmosféra. 
Môj celkový dojem z tohto kurzu by som hodnotila ako pozitívny. :) 






Saba: Osemhodinový kurz prvej pomoci organizovaný Západoslovenskou oblasťou sa mi veľmi páčil. Celý prebiehal v skautskom dome v Piešťanoch, kde som mala možnosť stretnúť priateľky z iných zborov. Miestnosť, kde sa kurz konal bola veľmi útulná a mali sme možnosť pozrieť si aj klubovne iných zborov. Ale teraz už k samotnému obsahu kurzu. (Bolo by na čase :D) Kurz prvej pomoci patrí k tým, ktorými by si mal prejsť počas svojho života každý jeden človek. Nikdy totiž neviete, kedy budete musieť niekomu pomôcť! Kurz sa začal prednáškami, ktoré sa striedali s praktickými nácvikmi na figurínach. Mali sme k dispozícií štyri figuríny: bábätko, junior, dospelý a dusiaci sa. Prednášajúci (Máša a Marek) všetko zvládli na jednotku, odpovedali na naše otázky a vysvetlili nám všetko, čo sa podania základnej prvej pomoci týka. Na kurze vládla príjemná atmosféra a celý kurz som si užila, ale zároveň som sa na ňom veľa potrebných vecí naučila - čo bol vlastne zámer kurzu. Hodnotím na jednotku s hviezdičkou :)






Katka: Kurz prvej pomoci sa mi veľmi páčil. Začal vysvetľovaním o tom ako sa má správne dávať dýchanie z úst do úst a masáž srdca. Po týchto pár hodinách sme si to aj mohli vyskúšať na vlastnej koži. Bola to naozaj zaujímavá skúsenosť. Po obede sme začali fixovaním zlomenín a zastavovaním krvácania. Dozvedela som sa veľa vecí, o ktorých som doteraz nevedela. Takisto to bolo aj pri informáciách o rôznych typoch šokov a srdcových príhodách. Verím, že tieto informácie využijem na pomoc ostatným.




Foto: Sherlock, Erny

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára