nedeľa 27. marca 2016

Saba


Meno: Sabina Sabová
Prezývka: Saba
Záľuby: Skauting, Písanie, Grafika, Fotografia, Varenie...
Funkcia v zbore: radkyňa družinky Snežienky, šéfredaktorka zborovej a družinovej webstránky, zástupca zboru pre Západoslovenskú skautskú oblasť


Ako si sa dostala k skautingu?
Myslím, že moja cesta k skautingu bola dlhšia ako u ostatných. So skautingom som sa už ako dieťa oboznámila vďaka mojej staršej sesternici. Vtedy som tomu ešte nevenovala nejakú pozornosť, i keď ma vždy veľmi zaujalo jej rozprávanie o skautských akciách. Po vzhliadnutí Disney filmu Brat radca, ma skauting zaujal natoľko, že som začala pátrať po zboroch v Dubnici. Našla som, dokonca až dva. Nikdy som sa však neodhodlala natoľko, aby som im zavolala a spýtala sa na stretká. Moja túžba po skautingu narastala, keď sa mladšia sesternica pridala k vĺčatám z jej mesta. Vždy, keď som ju prišla navštíviť, čítala som si jej časopisy a podobne. Skauting ma fascinoval.
Napokon môj skautský život započal práve náborom v našej škole, čo bolo pre mňa neuveriteľné. Mala som šancu pridať sa k skautingu! Nahovorila som aj brata a jeho dvoch kamarátov. A po rokoch čakania, som sa dočkala svojho prvého stretka.

V ktorom roku si nastúpila do skautingu?
V septembri 2012.

Aké boli tvoje začiatky?
Na mojom prvom stretku ma privítalo viacero radcov. Prvého pol roka sme aktívne fungovali ako vĺčatá, chlapci aj dievčatá, i keď nás - dievčat bolo iba pár. Po pol roku sme si my dievčatá založili skupinku Lentiliek, v ktorej sme aktívne fungovali do roku 2015.

Kedy si zložila svoj skautský sľub?
Svoj skautský sľub som po celotáborovom učení zložila 12.7.2014 na táborisku v Hornom Srní, spolu so svojou družinou Lentiliek. Počas sľubu som prijala aj svoje skautské meno Saba.

Ovplyvnil skauting tvoj osobný život?
Zo začiatku som to nepociťovala ako veľkú zmenu, bola som len obyčajné dievča, ktoré chodilo na skauting. Teraz však s narastajúcim vekom, hlavne po mojom prvom kurze a vlastnej družine, pociťujem ako veľmi ma skauting ovplyvňuje. Venujem mu väčšinu môjho voľného času, prináša mi obrovskú zodpovednosť, ktorú na tom priam zbožňujem. Vďaka skautingu mám skvelých priateľov, množstvo príležitostí a nezabudnuteľné zážitky. V súčastnosti sa venujem hlavne plánovaniu stretiek, propagácii, rozvíjaniu zboru a vedeniu včielok, ktoré mám neskutočne rada. Som aktívna i na oblastnej úrovni, kde spolu s ďalšími dievčatami zastrešujem komunikáciu. Cítim, že skauting je niečo čo ma napĺňa, formuje a dáva mi iný pohľad na svet.

Na čo najradšej spomínaš?
Skauting mi do života priniesol množstvo nezabudnuteľných spomienok, čiže je pochopiteľné, že sa nedá vybrať jedna spomienka. Veľmi rada ale spomínam na tábory, chaty, rôzne akcie a podobne. Samozrejme, všetko spojené so skautingom, zanecháva po sebe nezabudnuteľné spomienky - to je také nepísané pravidlo skautingu. :)

Aké je to byť radcom?
Byť radcom je krásna povinnosť, ba dokonca česť. Na jednej strane je to zodpovednosť, povinnosti, plánovanie, občas i starosti. Na druhej strane je to však obrovská škola a množstvo zážitkov a skúseností. Je skvelý pocit vedieť, že deťom odovzdávam kus zo seba, niečo, čo sa im v živote raz zíde. Moje skautky sú osobité, zaujímavé a nadšené zo skautingu - čo mi pripomína mňa v mladšom veku. Občas sa snažia ma napodobňovať pri mojom kriku, čo im úprimne, ešte toľko nejde. :D Sú snaživé a to ma posúva ďalej, rozvíjam sa spolu s nimi. Stojí ma to množstvo času, ale milujem to.

Aké sú tvoje plány s družinkou?
Najväčším cieľom je momentálne splnenie Nováčikovskej skúšky, na ktoré sa intenzívne pripravujeme prostredníctvom hier i učenia. Zároveň je mojou veľkou prioritou osobný rozvoj mojich dievčat, snažím sa im ponúkať množstvo príležitostí a pomaly sa prepracovať k tej najlepšej družine, akou môžeme byť. Aj spolu s pripravovanými akciami je toho celkom dosť, takže dúfam, že sa nám ciele spoločne podarí naplniť a užijeme si spoločne ďalší skvelý rok.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára